Türk mutfağının geleceğinde söz sahibi bir lider
Selcen Tokgöz Özkan, kariyerinin büyük bir kısmı boyunca Migros’tan Unilever’e, Danone’a ve nihayetinde Barilla’ya dek gıda pazarlamasının izini sürdü. Bu anlamda çalıştığı markanın da ötesinde, bulunduğu sektörün sürdürülebilirlik odağındaki gelişimine şekil verip, onda izler bırakan bir lider olduğunu söylemek mümkün.
2021’de Barilla Group Türkiye bünyesine pazarlama direktörü ve aynı zamanda icra kurulu üyesi olarak atanan Tokgöz Özkan bu süreci, “2021’de hayattaki en tutkulu olduğum iki alan beni Barilla ile buluşturdu: mutfak ve cinsiyet eşitliği. Türkiye’de fabrikasında kadın değirmen müdürüne sahip ve İtalyan gastronomisinin lideri olan Barilla her iki tutkumu da beslediği için çok şanslıyım” diyerek anıyor.
Yerele Sahip Çıkan Bir Vizyon
Tokgöz Özkan, Barilla’nın pop-up restoranı fikrini hayata geçirip, bunun da tüm dünyaya yayılmasını sağlayan kişi. Ancak son yıllara odaklandığımızda daha büyük bir başlık çıkıyor karşımıza: Filiz markasının dönüşümü. Marka etrafında ördüğü, kadın şefler ve fikir liderlerinden oluşan ekosistem, coğrafi işaretli Mardin Bulguru lansmanı, makarna kategorisinde yüzde 100 Türk buğdayı kullanımını iletişime taşıma, buğday hasatı kutlamaları, yöresel mutfak tanıtımları ile Türk mutfağının elçisi olma vizyonu bu dönüşümün anlam dünyasını dolduruyor.
Son olarak kendisinin cinsiyet eşitliği konusundaki hassasiyetlerini de analım. Barilla Türkiye içinde Çeşitlilik ve Kapsayıcılık – Cinsiyet Eşitliği platformunun başkanı olan Tokgöz Özcan, bu konuyu şirket içinde sürekli hatırlatan ve vurgulayan etkinlikler düzenliyor. Başarılı lider aynı zamanda Lead Network üyesi olarak çalışmalar gerçekleştiriyor.