Pelin Diştaş
Netflix Türkiye Orijinal İçerik Direktörü
Reytinglerin zirvesinde geçen 25 yıl
Medya ve içerik evreninde iz bırakan sayısız yapıma imza atmış biri Pelin Diştaş. 25 yıldan fazla süredir emek verdiği medya sektöründe, talk show’lardan dizilere ve sinema filmlerine dek farklı formatlarda, sektörel içgüdülerini ve bilgisini bir nevi turnusol kâğıdı olarak kullandı ve her defasında “haklı çıktı”.
Kariyerinin ilk yıllarını geçirdiği ATV’de içinde yer aldığı Asmalı Konak ve Gümüş, sonrasında geçiş yaptığı Kanal D’de ise Yaprak Dökümü, Aşk-ı Memnu, Fatmagül’ün Suçu Ne ve Öyle Bir Geçer Zaman Ki gibi popüler kültür tarihinde yer edinen yapımlara imza atan Diştaş, bu dönemde Hollywood Reporter dergisi tarafından “global televizyon sektöründeki en güçlü 20 kadın”dan biri olarak gösterilmişti. 2016’da Ay Yapım’la yapım ortaklığı imzalayarak çok konuşulan diziler hayata geçirdi: Çukur, Ufak Tefek Cinayetler, İçerde… Bu yıllarda medyanın dijital dönüşümü hızlanmış ve bazı deneysel çabalar ilk meyvelerini vermişti. Diştaş, Fi ve Şahsiyet gibi projelerle bu dönüşümün öncü isimlerinden biri oldu.
Netflix sayfası açılıyor
Geleneksel medyada yıllarını geçiren Diştaş’ın kariyeri, sektörün dönüşümüne kayıtsız kalmadı. 2019’da Türkiye Orijinal İçerik Direktörü olarak Netflix’e geçen Diştaş’ın bu çatı altında 190 ülkede beğeni kazanan Aşk 101, Bir Başkadır, Kulüp gibi başarılı dizileri -kimileri emsal yaratacak şekilde- sektöre ve izleyiciye kazandı. Bu şekilde Diştaş’ın Türk izleyicisinin nabzını tutmakla kalmayıp onun zihin ve zevk haritasına yeni rotalar eklediğini söylemek mümkün.
Diştaş’ın Netflix çatısı altında başka hayatlara dokunduğunu da eklemeden geçmeyelim. Başarılı medyacının son bir yılda büyük roller üstlendiği projeler arasında depremzede çocuklar için başlatılan Renkli Hayaller Sahnesi ve dijital okuryazarlık projesi olarak geliştirilen Geleceğin Ekranı var.