Milka Karaağaçlı İnce

Yaratıcılık dolu ışıltılı bir kariyer

Milka Karaağaçlı İnce, kariyerine ilk adımı iletişim sektörüyle attı. Çok uluslu şirketlerde sürdürdüğü 15 yıllık kariyerini geride bırakıp yaratıcılığının peşine düştü ve bir mücevher tasarımcısı olarak 2009 yılında Kısmet by Milka markasını kurdu. ELLE dergisine verdiği bir röportajda, “Konu ilham olunca yaptığım bir seyahatten, çocuklarımla geçirdiğim özel bir andan aslında hayatıma değer katan her bir parçadan; mekândan, kişiden esinleniyor ve ruhumu besliyorum” diyor Karaağaçlı İnce. Alametifarikası ise belki de ruhuna iyi gelen bu şeylerin bütününden bir katma değer yaratıp, kendi alanındaki trend belirleyicilerden birine dönüşmesi.
15 yıldır serüvenine devam eden markanın Türkiye’de 14 mağazası bulunuyor; KKTC, Mykonos, Bahreyn ve Dubai’ye de açılan marka, Amerika, Avrupa ve Ortadoğu’da 100’den fazla satış noktasında da müşterileriyle buluşuyor. Dünyanın en önemli alışveriş noktalarından biri olan Londra’da New Bond Street’te bir mağaza açmak üzere hazırlıklarını sürdüren Kısmet by Milka; Madonna, Meghan Markle, Beyoncé, Anne Hathaway gibi ünlülerin tercihi olmasıyla da biliniyor.

Kadınlara ve Çocuklara Desteğe Devam

Başarılarıyla ve tasarımlarıyla Harper’s Bazaar tarafından 2023 yılında Women Of The Year kapsamında Yılın Mücevher Tasarımcısı seçilen Karaağaçlı İnce, Kısmet by Milka ile ses getiren kampanyalara ve önemli sosyal sorumluluk projelerine de imza atıyor. Dünyaca ünlü model Eva Herzigová ile tanıtımı yapılan The Icons koleksiyonu son döneme damgasını vuran projelerden olurken; marka, Make A Wish işbirliği kapsamında Milka’s Dreaming koleksiyonunun gelirlerini sayısız çocuğun hayallerini gerçekleştirmek adına bağışlıyor. Yüzde 65 oranıyla kadın yönetici istihdamı sağlayan marka, bu alanda faaliyet gösteren pek çok STK’ya desteklerini de sürdürüyor.