Cristina Polini
Penti CMO
Kadın içgörülerini doğru okuyunca…
Penti CMO’su Cristina Polini’nin “marka yaratma” tutkusunu doğru anlayabilmek için 1986 yılına geri dönmek gerekiyor. L’Oréal’de start alan hikâyesi altı yıl sonra, bugün yön verdiği sektöre, iç giyime ve giyime taşınıyor. Chantelle, Dim, Lovabla… Son durağında “iç giyimde kadın deneyimini artırmak amacıyla yeni ürün konseptleri oluşturduğu”nu söyleyen Polini, farklı giyim kategorilerinde cinsiyetler arası dinamik ve içgörüleri doğru okuyan pazar hamleleri yapıyor. Ancak en büyük oyun alanını bir sonraki durağında yaratıyor, yani Penti’de…
Oyunun kuralları değişiyor
“48 yaşında Penti’nin kıdemli marka direktörü olarak Türkiye’ye taşınarak hayatımı değiştirdim. Deneyimlerim sayesinde kadın içgörüleri konusunda derin bir bilgim oluşmuştu. Karmaşıklığı çözme konusundaki isteğim ve fikir üretme arzumla, Penti’deki dönüşümün bir parçası haline geldim. Penti’nin tek kategorili iş modelini çok kategorili iş modeline dönüştürürken marka konumlandırmasını da farklılaştırmam gerekiyordu. Penti deneyimimin ilk altı yılında tüm marka kategorilerinde pazar liderliği elde ederek müşterin deneyiminin kültüre öncülük etmesini sağladım” diyor Polini. 2021 yılında ise CMO koltuğuna oturuyor. Penti’nin inovasyonu ve içgörüyü odağa alarak kuralları yeniden yazdığı Hiç Çamaşırı ve Gayet Normal gibi örnekler Polini’nin vizyonunun bir parçası.
Ancak daha derinlerde sosyal sorumluluğu markanın özüne entegre eden bir bakış açısı ve vizyon çıkıyor karşımıza. Polini’nin liderlik ettiği ve meme kanserine karşı kendi kendine düzenli muayene farkındalığı oluşturmaya çalışan PALPBOX Projesi ve sürdürülebilirlik hedeflerini iki yıl önce Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni imzalayarak #ScienceBasedTarget programı dahilinde tescillemesi bunun örnekleri arasında. ■