Birçim Öztaşkın
Publicis Communications Türkiye CEO, Publicis Groupe Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi
En zorlu dönüşümlerin lideri
Geleneksel reklam dünyasından gelip dijitalleşme ve tüketici tarafındaki gelişmelere paralel olarak yeni nesil ajans ve buna uygun hizmet modeli üzerine çalışan bir lider Birçim Öztaşkın. Kariyerine 2000 yılında Yorum Ajans’ta müşteri ilişkilerinde başlayıp daha sonra bir süre M.A.R.K.A’da Müşteri İlişkileri Grup Direktörü olarak devam etse de dijital dünyaya duyduğu ilgi onu bambaşka yerlere taşıdı.
2013 yılında Rabarba’da müşteri ilişkileri, sosyal medya, dijital ve prodüksiyon departmanlarından sorumlu olduğu üç yıllık süreçte, ajansın dijital bir ajanstan yeni nesil bir ajansa dönüşümünde rol oynayan liderlerden biri oldu.
Ardından yolu genel müdür yardımcısı olarak Saatchi&Saatchi ile tüm kreatif, medya, dijital ajanslarının iş geliştirmesinden sorumlu lider olarak Publicis Groupe Türkiye’den geçti. Daimler’e özel olarak kurulan global ajans Publicis Emil’in Türkiye’de kurulmasına liderlik ederek ajans başkanı oldu. Publicis Emil Türkiye, yaptığı işlerle kendi küresel ağında birçok kez “Best Case” gösterildi.
Net bir vizyon
Bulunduğu her yerde zorlu değişim ve dönüşüm projelerini başarıyla yönetmesini bilen Öztaşkın, Ocak 2023’te Publicis Communications Türkiye CEO’su olarak tüm iletişim ajanslarından sorumlu oldu.
Farklı yeteneklerin bir araya geldiği takım kimyasını ön plana koyan Öztaşkın, ajans fonksiyonunu net olarak “markalara katma değer sağlamak” üzere tanımlıyor. Teknolojiyi kullanan değil, ihtiyaçlara göre üreten başarılı yapılar kuran Öztaşkın sektörde kadın yöneticilerin gelişimi ve tepe rollere gelmesi için de aktif olarak çalışıyor.