Ayça Kaya

 

Güzellik kelimesi kulaklara çalındığında çoğu bireyin zihninde belirli tanımlar beliriyor. Hâlbuki biliyoruz ki, güzellik kendisine atfedilen tüm bu stereotiplerden çok daha fazla anlamı bünyesinde barındırıyor. Sephora Türkiye CMO’su Ayça Kaya güzellik etrafındaki standart tanımın ve algının değişmesi için çabalıyor. Kendisi, güzelliğin bireysel olduğunu ve en önemlisi de farklılıklarımız ve kusurlarımızla her bireyin güzel hissetmeye hakkı olduğunu anlatmaya çalışıyor: “Güzelliğin ve bakımın, içindeki farklı duyguları, farklı kimliklerimizi ifade etmek için güçlü ve iyi hissettiren bir araç olması için çalışıyorum.” Kaya’ya göre güzellik yargılanmamalı, aksine kabul görmeyi teşvik etmeli. Kariyeri boyunca marka yönetiminde çeşitli sorumluluklar üstlenen Kaya, 2017’de başladığı Sephora Türkiye yolculuğunda şirketin “Güzelliğin Sınır Tanımayan Gücü” misyonunu Türkiye’de yerelleştirmek üzere Sephora’nın ürün ve marka stratejisine yön veren isim. Kaya, 2018 sonunda Sephora.com.tr lansmanıyla şirketin omni-channel dönüşümü için önemli bir adım atmıştı. Premium saç bakım kategorisini ekleyerek tüketici ihtiyaçlarına daha geniş bir perspektiften yanıt verilmesini teşvik eden başarılı yönetici, aynı zamanda KAGİDER işbirliğinde sektördeki kadın girişimcileri destekleyerek, yerli kadın girişimcilerin kurucusu oldukları markaları Sephora hedef kitlesiyle de buluşturuyor.