Burcu Civelek Yüce

 

Akbank Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı

Burcu Civelek Yüce, Akbank’ta strateji, dijital bankacılık, ödeme sistemleri, analitik ve müşteri iletişim merkezi fonksiyonlarını bünyesinde barındıran iş biriminden sorumlu genel müdür yardımcısı rolünü yürütmektedir. Ayrıca Akbank’ın fintech şirketi AkÖde’nin Yönetim Kurulu Başkanı, Almanya’da kurulu bir banka olan Akbank AG’nin, Ak Yatırım’ın ve SabancıDX’in Yönetim Kurulu Üyesi’dir. Geçmişte Bankalar Arası Kart Merkezi (BKM) ve Teknolojide Kadın Derneği Yönetim Kurulu Üyeliği yapmıştır.

IIF Future Leaders grubunun ilk üyelerinden olan Yüce, Yönetim Kurulunda Kadın Derneği menti’si, IWF (International Women Forum) üyesi, Mastercard Avrupa Danışma Kurulu Üyesi ve Boğaziçi Üniversitesi Vakfı Mütevelli Heyeti Üyesi’dir.

Burcu Civelek Yüce Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nü ve Boğaziçi Üniversitesi Executive MBA Programı’nı birincilikle bitirmiştir. Harvard Business School’da strateji ve değişim yönetimi, Koç Üniversitesi’nde oyun teorisi eğitimlerine katılmıştır.

İş yaşamına uluslararası yönetim danışmanlığı şirketi A.T.Kearney’de başlamış, bankacılık, üretim, akaryakıt dağıtım, telekomünikasyon sektörlerinde strateji, reorganizasyon, değişim yönetimi projelerinde, İstanbul ve Paris ofislerinde çalışmıştır.

 

Kariyerine teknoloji servis sağlayıcısı Siemens Business Services’ta Stratejik Planlama, İş Geliştirme ve Satış alanlarında devam etmiştir. Kurum stratejisinin oluşturulmasında, Türkiye’deki ilk e-imza şirketinin kurulması, ortak POS, ortak ATM gibi iş geliştirme projelerinin tasarlanması, BT hizmetleri dış kaynak kullanımı projelerinin ticarileştirilmesi ve satışında rol almıştır. Kurumun genel merkezi olan Münih’te, global bir projede görev almıştır.

2006’da Akbank’a geçmiş, 2009’da Strateji Bölüm Başkanı olmuştur. Akbank’ın kurumsal stratejisinin oluşturulmasında, transformasyon projelerinin yönetilmesinde, yurtiçi yurtdışı büyüme fırsatlarının değerlendirilmesinde ekibine liderlik etmiş, bankacılığın hemen her alanında projeler yapmıştır. 2014’te bankanın strateji ve insan kaynakları fonksiyonları Yüce’nin Genel Müdür Yardımcılığı altında birleştirilmiştir. Bankanın en genç Genel Müdür Yardımcısı olarak “Yeni Nesil Akbank” adlı kapsamlı iş modeli transformasyon programını ve bu programı tamamlayan organizasyonel ve kültürel dönüşümü ekibiyle birlikte tasarlamış ve yönetmiştir. Yaşanan dönüşüm ile Akbank 2019 yılında Euromoney tarafından “Dünyanın en iyi dijital bankası” seçilmiştir.

Haziran 2019’da Akbank Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı olmuştur. Ekibiyle birlikte bankanın kurumsal stratejisini şekillendirmeye ve transformasyon programlarını yönetmeye devam ederken, bankanın dijital bankacılık ve ödemeler dünyasında kalıcı liderlik vizyonunu hayata geçirmeye, ileri analitik ve yapay zeka uygulamalarını yaygınlaştırmaya, müşteri deneyimi tasarımında sektörde fark yaratıcı bir seviyeye gelme çabasına liderlik etmektedir.

Yüce’nin liderliğinde Akbank’ta son 1 yılda, sıfırdan tasarlanmış yeni Akbank Mobil lanse edilmiş, lansman sonrasında bir yılda 10 büyük güncelleme ile 300’den fazla servis barındıran bu bankacılık uygulamasına 50’den fazla yeni servis eklenmiş, yaklaşık 50 servis de yenilenmiştir. AkÖde’nin ilk ürünü olan Tosla lansmanı yapılmıştır. Farklı sektörlerin öncü oyuncuları ile kapsamlı stratejik işbirlikleri gerçekleştirilmiştir. Akbank’ın dijital ödemeler stratejisi oluşturulmuş, yol haritasının ilk kritik ürünü olan Türkiye’nin ilk Digital-First kredi kartı Mastercard ile birlikte dünyada sayılı uygulamalardan birisi olarak hayata geçmiştir.

Fortune Türkiye tarafından iki yıl üst üste Türkiye’nin en etkili 50 CHRO’sundan biri seçilen Yüce, 2019 yılında da Capital Dergisi tarafından Türkiye’nin en başarılı 30 pazarlama yöneticisinden biri seçilmiştir.