6 kadın liderden 6 değerli içgörü

Beşinci kez iş dünyasındaki kadınların başarılarına dikkat çeken Women to Watch: Fark Yaratan Kadınlar, Brand Week Istanbul sahnesindeki paneliyle altı kadın lideri bir araya getirdi. Bloomberg HT programcısı, gazeteci ve yazar Aslı Şafak, Koz Susani Design Kurucu Ortağı ve tasarımcı Defne Koz, Garanti Bankası Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer, Vodafone Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü Ebru Özgüç, Yapı Kredi Perakende Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer Özelgin ve Bayer Tüketici Sağlığı İngiltere ve İrlanda Ülke Müdürü Oya Canbaş’ı buluşturan Fark Yaratan Kadınlar Paneli; bir kez daha motivasyon, kararlılık ve cesaret gibi değerlerin, iş pratiklerinin ve hayatın merkezine konmasıyla edinilebilecek fırsatlara dair pek çok ilham ışığı yakarak sona erdi. Tüm katılımcıların iş dünyasındaki değerlerini, prensiplerini ve geleceğe yönelik hayallerini paylaştığı oturumda kadın liderlerin akıllara kazınan içgörüleri ise şöyle oldu:

Oya Canbaş

“Yurtdışına, yeni rolümden çok daha önce, erken yaşlarımda giden birisi olarak şunu gördüm: Pek çok değer, evrensel. Siz merak ve öğrenen gözlerle giderseniz, önünüzde kapılar açılacaktır. Çocuk merakınızı, sıcak kalbinizi, sakin kafanızı ve çalışan parmaklarınızı götürün. Özellikle kadınlar için eş, çocuk ve kariyeri arasında kalan kadınlar için şunu söylemek isterim: Hepsini isteyip, hepsini elde edebilirsiniz. Hem isteyin hem de istediğinizi söyleyin, sonuna kadar gösterin!”

Didem Dinçer Başer

“Son 5-6 senedir dijital dönüşümün hızı çok farklı bir boyuta evrildi; şirketlerin iş yapış biçimlerinde de oldukça büyük farklar yarattı. Dijitalin en güzel yanı, yeni liderlikler geliştirmek için birçok fırsat sunması. Dijital, her gün değişim demek. Dünyayı takip ediyorsunuz, sürekli araştırmalar yapıyorsunuz. Yeni oluşumları inceleyip, belirsizliğe göz kırpıyorsunuz. Değişik ekipleri bir araya getiriyorsunuz. En güzel noktalarından biri de, Y Kuşağı ve Z Kuşağı ile çalışma fırsatı yakalamanız. Şimdi onların fikirleri doğurmasını bekliyoruz.”

Aslı Şafak

“Ekonomi okudum, ekonomi muhabirliği yaptım televizyon ve gazetelerde. Londra’ya gittiğimde de şunu anladım: Yurt dışında olmak, bu memleketten kaçmak anlamına gelmiyor. Vizyonunuzu geliştirerek, dünya vatandaşı olarak geri dönmek önemli. Ekonominin korkulacak bir şey olmadığını anlatmak için geri döndüm ben Türkiye’ye. Bankacılarla, beyaz yakalılarla da ilgilenebilirdim ama ben bu memleketin, kadınların ekonomiyi sevince kurtarılacağını anladım. O zaman hesap soracağız. Bir toplumun hesap sorma kültürünün, ekonomi sevildiğinde ve finansal okuryazarlığa kadınlar da dahil olduğunda, harekete geçilebileceğini gördüm.”

 

Defne Koz

“Bizim işimiz hayal etmek. İnsanların gelecek ihtiyaçlarını araştırmak, teknolojinin insan hayatını nasıl etkileyeceğini tahmin etmemiz gerekiyor. İnsanların hayatlarına duygu getirmeliyiz tabii. Bütün bunların hepsini yapmaya çalışırken, biz mühendislerden farklı olarak biz deneyimler sunuyoruz. Ben teknolojiye tamamen inanan birisiyim ama hayallerim teknolojik değil.”

Nazan Somer Özelgin

“Kadın olarak yönetici kademelerine yükselmek gerçekten başarı çünkü kadınlar her zaman daha fazla mücadele vermek zorunda. Ücretlerin erkekler lehine farklı olduğunu biliyoruz. Üst kademelerde daha az kadın olduğunu biliyoruz. Ama kadın olduğumuz için dezavantajlı hissetmemeliyiz. Kadınların birçok özelliği dijital çağda onları öne çıkaracak. Aynı anda pek çok görevle ilgilenebilme yetisi, adaptasyon yeteneği, enerjik, motivasyon verici ve yeniliğe açık olabilmek ve güçlü iletişim kurabilmek… Bunlar kadınları öne çıkaracak özellikler bu çağda. Hangi kademede olurlarsa olsunlar, değişime önderlik etmeli kadınlar. Tabii, bunları yaparken diğer kadınları da unutmayalım. Biz Yapı Kredi’de He For She’nin yanında taraf oluyoruz ama She For She’yi de görmeliyiz. Yani kadınlar olarak, diğer kadınların da önünü açmalıyız.”

Ebru Özgüç

“Bizim sektörümüz hızlı olduğu için genç kalabiliyorum. Yaşlanmaya vakit kalmıyor. Toplumun dijital dönüşümüne liderlik etmek için insanlara ilham vermek istiyoruz. Bunu da oturduğumuz yerden yapamayız. Sürekli yenilenmeniz ve ekibinizi motive etmeniz gerekiyor. Benim altın kurallarımdan biri şu: Farklı yönleri olan ekipler kurmak. Ben mozaiğe inanıyorum. Yalnızca cinsiyet konusunda değil, her konuda. İş dağılımını, herkesin güçlü olduğu alanlara göre yapmaya özen gösteriyorum. Odaklandığınız alanların bir hikâye yaratması gerekiyor. Bu hikâyenin anlamlı olabilmesi için de herkesin üzerine düşeni yaptığından emin olmalıyız tabii. İncelikli bir orkestrasyon gibi.”