Dr. Pınar Nokay Karabulut
Bunge Pazarlama, Ticari Pazarlama ve E-ticaret Lideri
Zeytin ağaçlarının ortasında bir lider
Dr. Pınar Nokay Karabulut, gıda sektöründe farklı kategorilerde uzmanlık edinerek, son durağı olan Bunge’ye gelmiş. Kraft Foods, Ülker, Balparmak derken, 2019’dan beri Bunge’de Pazarlama, Ticari Pazarlama ve E-ticaret Lideri olarak bir zeytin hikâyesi anlatıyor. İnsan ve doğa arasındaki bu eskimeyen köprüyü diri tutmak gibi bir görev biçmiş kendisine. Özünde zeytinin yer aldığı bir ekosistemde, kültür odaklı bir yaklaşımla hareket eden Nokay Karabulut, tarım gibi erkek egemen bir sektörde fark yaratıyor.
Kültürel bir mirası sahiplenme işi
Nokay Karabulut’un markayla buluşması, marka hikâyesinde alınan bir virajı da temsil ediyor: “Daha önce markada ve sektörde yapılanlardan çok daha farklı bir yöntem benimseyerek, zeytinyağının bu topraklarda 7 bin 500 yıldır beslediği kültüre ve onun simgelediği değerlere odaklanmayı hedefliyor.” “Anıt Zeytin Ağaçları”nın yaşlarının belirlenmesinde yeni bir bilimsel metot benimsenmesi, zeytin coğrafyasında olmayan destinasyonların projelere dahil edilmesi, zeytin hasadının bir kutlama haline getirmesi, Ayvalık’ı gastro-turizm rotası haline getirme yönündeki çalışmalar, bu değişimin içini dolduran bazı örnekler.
Pazarlama iletişimi stratejisiyle iç içe getirdiği sosyal sorumluk bakış açısının meyvesi olan işler ise azımsanmayacak kadar fazla. Türkiye’nin anıt zeytin ağacı haritasının oluşturulması, Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nde beş yılda 480’den fazla kadın çiftçinin eğitim alması, zeytinin hikâyesini somut bir kültürel miras haline getirmeyi amaçlayan Zeytin Kitabı, yine Nokay Karabulut’un ve ekibinin vizyonunun çıktıları. Pazarlama ekibinin “en büyük başarı ve gurur” kaynağı ise zeytinyağı kültürünün bilimsel çalışmalarla belgelenip Türkiye ve dünya literatürü için esaslı bir kaynağa kavuşturulması için hayata geçirilen “Kuşaklar Boyu Yaşasın Diye” projesi.