Nestlé Türkiye İçecekler Grubu Genel Müdürü
Pınar Öney Bilsel, çalışma yaşamına öğrencilik yıllarında Management Centre Türkiye’de Müşteri Temsilcisi olarak başladı. 2 yıllık tecrübenin ardından 1996 yılında Kraft Foods’da Marka Müdürü olarak çalışmaya başlayan Öney buradaki 6 yıllık deneyiminin ardından PepsiCo’ya Pazarlama Müdürü olarak transfer oldu. Temmuz 2007’de ise Mövenpick Dondurmaları Ülke Müdürü olarak Nestlé ailesine katıldı. Daha sonra sırasıyla Nestlé Türkiye Pazarlama Hizmetleri ve İletişim Direktörlüğü ve Nestlé Türkiye Nescafé Xpress ve Çocuk İçecekleri Genel Müdürlüğü görevlerini yürüttü. Ocak 2016’da Nestle Türkiye İçecekler İş Birimi Genel Müdürlüğü koltuğunu devraldı. Lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi İşletme bölümünde tamamlayan Pınar Öney Bilsel, Sabancı Üniversitesi’nde yönetim alanında MBA yaptı.
Pınar Öney Bilsel, kahvenin sıcak içileceği algısının hakim olduğu bir dönemde Türkiye’ye getirilen Nescafé Xpress ile soğuk kahve kategorisinin Türkiye’ye tanıtılması, yaygınlaşması ve geniş kitleler tarafından benimsenmesinde önemli rol oynadı.
Ana hedef kitlesi gençler olan Nescafé 3’ü 1 Arada’nın tüm iletişim çalışmalarını tek bir platformda bir araya getirerek bir yandan güçlü marka imajını destekledi diğer yandan orijinal ürünün yanı sıra tüm varyantlarda büyümeyi tetikleyen bir ivme yarattı. Bu çalışmayla markaya Effie’de Altın Ödül kazandırdı.
Öte yandan lider marka olarak tüketicilere kahvenin hikayesini en doğru şekilde anlatma sorumluluğunu üstlenerek kahvenin çekirdekten fincana hikayesini anlatan kahve belgeselini hayata geçirdi. Türkiye’de ilk defa bir FMCG markası tarafından yayınlanan ilk markasız belgesel olan “Çekirdekten Fincana Kahvenin Hikayesi” aynı zamanda Türkiye’nin ilk kahve belgeseli oldu.