Görkem Yeğin Mert
Meta Creative Shop, Kreatif Stratejist
Teknolojiyle birlikte koşan bir yaratıcı
Çok değil birkaç sene önce ajanslardan teknoloji şirketlerine göçen beyinleri ve bu göçün sektörel bilançosunu konuşuyorduk. Kariyerinin anlamlı bir süresini Rafineri, 41?29! ve Tribal Worldwide İstanbul gibi ajanslarda geçirdikten sonra Meta’ya geçiş yapan Görkem Yeğin Mert bu tartışmaya konu olan iki kümenin (yaratıcılık ve teknolojinin) ne denli pürüzsüz ve dinamik şekilde birleştirilebileceğinin ispatı.
Reklam yazarlığından kısa süre sonra dijital ekiplerin başında görev almaya başlıyor Yeğin Mert. Meta’dan önceki son durağı olan 4129Grey’de kreatif direktör olduğu dönemi de içine alacak şekilde, 100’den fazla markanın iletişim stratejisine yön vermeyi başarıyor. 17 yıllık kariyerinin hatrı sayılır bir kısmında Uluslararası Af Örgütü ve Darüşşafaka gibi sivil toplum kuruluşlarının ve Unilever, Vodafone ve Ülker gibi global markaların sosyal sorumluluk kampanyalarına temas ediyor. Sonra ise Meta defteri açılıyor…
İyi amaçlar iyi fikirler
Son beş yıldır Meta Creative Shop Kreatif Stratejist unvanıyla görev yapan Yeğin Mert, “ajansların ve markaların dijital iletişim stratejilerine, teknoloji ve yaratıcılığı bir araya getirmelerine, Meta platformlarında yaratıcı ve efektif kampanyaları hayata geçirmelerine destek oluyor, insanları iyi amaçlar için bir araya getiren iyi fikirlere liderlik ediyor, sektördeki genç kreatiflerin gelişimi için çalışıyor ve mentorluk yapıyor”. Yeğin Mert aynı zamanda EMEA’da Reels Liderliği görevini de üstlenerek sürdürülebilirlik projelerine danışmanlık veriyor.
Yeğin Mert’in “dijital, yaratıcılık ve sosyal fayda”nın birleştiği yerde filizlendirdiği değerli bir projeden bahsetmeden geçmeyelim. Kahramanmaraş depremlerinde, MediaCat işbirliğinde Creative Society ve STK’ları birbirine bağlayacak bir köprü kurulmasına öncülük ederek bir WhatsApp botunun açılmasını sağlamıştı.